- Poruka: 1083
- Primljenih Zahvalnica: 0
Saopštenja za medije trgovinskih i drugih kompanija u Srbiji
OSVEŠĆENA ISHRANA JE PRIČA O DOBROM – ZA TEBE, ZA LJUDE, ZA PLANETU
- Zarko
- Pokretač teme
- Van mreže
- Elitni Član
Less
Više
2 meseci 3 nedelja pre - 2 meseci 3 nedelja pre #2003
od Zarko
Osvešćena ishrana nije apstraktan i nedokučiv koncept, naprotiv. Reč je o diskursu koji bi trebalo da razmotrimo, uvažimo i primenimo iz mnogobrojnih razloga. Iako je zdravlje osnovni razlog, i prvi na koji pomislimo, nije jedini. Osvešćena ishrana utiče na brojna polja čovekovog delovanja: zaštitu klime, očuvanje prirodnih resursa, poštovanje biodiverziteta… Rečju – na budućnost!
Poznato je kako proizvodnja hrane, između ostalog, ima negativne ekološke i društvene uticaje. U ovom trenutku, ona zauzima 55% biokapaciteta naše planete, što je više od polovine zemaljske kugle (Earth Overshoot Day: Earth Overshoot Day 2022).
Ono o čemu ima smisla povesti razgovor jeste na koji konkretan način možemo da umanjimo te štetne uticaje.
Koje proizvode da kupujemo, gde, kako da ih pripremamo?
Šta je OSVEŠĆENA ISHRANA
Osvešćena ishrana je deo programa Planetarno zdrave ishrane (Planetary Health Diet – PHD), kojim je EAT Lance komisija obezbedila naučnu osnovu za globalnu promenu u prehrani. Ovaj program nastao je pod vođstvom prof. Johana Rokstrema, a razvilo ga je 37 naučnika iz 16 zemalja iz oblasti ishrane, zdravlja, održivosti, poljoprivrede i politike.
Šta je suština?
Na osnovu istraživanja, kada bi svi sledili smernice uravnotežene ishrane zasnovane na konzumiranju preporučenih namirnica, u najvećoj meri baziranih na biljkama i namirnicama koje imaju manji karbonski otisak – to bi bio jedini mogući način da naša zemlja uspe da podrži ishranu oko 10 milijardi ljudi do 2050. godine, bez preopterećenja planete.
Ovde nije reč o pomodarstvu, nego o odgovornosti prema sebi i drugima. Ukoliko želimo da trajemo kao sistem, nužno je da počnemo da razmišljamo o tome šta možemo da promenimo.
Prema spomenutim istraživanjima, plan ishrane za budućnost biće izbalansirana dijeta zasnovana na biljkama, ali sadrži i životinjske proizvode u manjoj meri. Iako je PHD i danas samo teorijski model, nudi holistički, konkretan nutritivni okvir unutar planetarnih granica opterećenja.
ZDRAVO, ZDRAVLJE
Ako priču svedemo na svima poznat jezik, osvešćena ishrana počinje temom o zdravijoj ishrani i “preliva” se na širi koncept očuvanja planete gde je važno i potrebno shvatiti da nismo sami, jedini i dovoljni. Na svakodnevnom nivou, to znači više zdravijih proizvoda na biljnoj bazi, integralnih i onih sa manje šećera i soli. Uz to, i veću konzumaciju održivijih proizvoda – onih koji su manje štetni po planetu, ostavljaju manje posledica – poput namirnica koje potiču iz održivih praksi uzgoja i čiji sertifikati predstavljaju potvrdu odgovornog odnosa u cilju zaštite životne sredine. Sve to treba da bude podržano otvorenom komunikacijom i informisanjem svih aktera društva.
Zašto je ovde važan Lidl?
Zato što će u okviru osvešćene ishrane delovati na tri polja: obezbediće širu ponudu zdravijih namirnica, kao i ponudu održivih proizvoda uz visok stepen kvaliteta i bezbednosti hrane, kao i transparentnom komunikacijom pružiti podršku potrošačima na putu ka kvalitetnijem načinu ishrane.
Ovu temu možete pratiti web na adresi: HRANA ZA BOLJE SUTRA
Lidl o osvešćenoj ishrani – Hrana za bolje sutra
Kao jedan od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Evropi, Lidl Srbija prepoznaje svoj uticaj u pogledu načina ishrane kod ljudi i odgovorno se ponaša po pitanju zdravlja potrošača i planete. Zato se u okviru svoje strategije Lidl obavezao da će posvećeno raditi na tome da uz transparentnu komunikaciju pruži što širi asortiman ponude zdravijih i održivijih proizvoda.
To znači više zdravijih proizvoda na biljnoj bazi, integralnih i onih sa manje šećera i soli, kao i veća ponuda održivih proizvoda, onih koji su manje štetni po planetu, poput namirnica na bazi biljnih proteina, veganskih proizvoda, kao i organski uzgojenog voća i povrća. Na ovaj način će Lidl svojim potrošačima olakšati donošenje odgovornih odluka prilikom kupovine i time pozitivno uticati na svoj i život drugih ljudi, kao i zaštitu planete.
O Lidlu
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 12.200 prodavnica, kao i više od 220 logističkih centara i skladišta u 31 zemlji sveta. Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 72 prodavnice u 41 gradu širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” već četvrtu godinu zaredom. Dodatno, u nezavisnim istraživanjima, potrošači u Srbiji su Lidl odabrali kao „Izabranu prodavnicu godine“, pečat koji dodeljuje organizacija „Izabran proizvod godine“, dok je na osnovu reprezentativnog uzorka Lidl u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji“ proglašen za „Miljenika potrošača“.
OSVEŠĆENA ISHRANA JE PRIČA O DOBROM – ZA TEBE, ZA LJUDE, ZA PLANETU was created by Zarko
Osvešćena ishrana nije apstraktan i nedokučiv koncept, naprotiv. Reč je o diskursu koji bi trebalo da razmotrimo, uvažimo i primenimo iz mnogobrojnih razloga. Iako je zdravlje osnovni razlog, i prvi na koji pomislimo, nije jedini. Osvešćena ishrana utiče na brojna polja čovekovog delovanja: zaštitu klime, očuvanje prirodnih resursa, poštovanje biodiverziteta… Rečju – na budućnost!
Poznato je kako proizvodnja hrane, između ostalog, ima negativne ekološke i društvene uticaje. U ovom trenutku, ona zauzima 55% biokapaciteta naše planete, što je više od polovine zemaljske kugle (Earth Overshoot Day: Earth Overshoot Day 2022).
Ono o čemu ima smisla povesti razgovor jeste na koji konkretan način možemo da umanjimo te štetne uticaje.
Koje proizvode da kupujemo, gde, kako da ih pripremamo?
Šta je OSVEŠĆENA ISHRANA
Osvešćena ishrana je deo programa Planetarno zdrave ishrane (Planetary Health Diet – PHD), kojim je EAT Lance komisija obezbedila naučnu osnovu za globalnu promenu u prehrani. Ovaj program nastao je pod vođstvom prof. Johana Rokstrema, a razvilo ga je 37 naučnika iz 16 zemalja iz oblasti ishrane, zdravlja, održivosti, poljoprivrede i politike.
Šta je suština?
Na osnovu istraživanja, kada bi svi sledili smernice uravnotežene ishrane zasnovane na konzumiranju preporučenih namirnica, u najvećoj meri baziranih na biljkama i namirnicama koje imaju manji karbonski otisak – to bi bio jedini mogući način da naša zemlja uspe da podrži ishranu oko 10 milijardi ljudi do 2050. godine, bez preopterećenja planete.
Ovde nije reč o pomodarstvu, nego o odgovornosti prema sebi i drugima. Ukoliko želimo da trajemo kao sistem, nužno je da počnemo da razmišljamo o tome šta možemo da promenimo.
Prema spomenutim istraživanjima, plan ishrane za budućnost biće izbalansirana dijeta zasnovana na biljkama, ali sadrži i životinjske proizvode u manjoj meri. Iako je PHD i danas samo teorijski model, nudi holistički, konkretan nutritivni okvir unutar planetarnih granica opterećenja.
ZDRAVO, ZDRAVLJE
Ako priču svedemo na svima poznat jezik, osvešćena ishrana počinje temom o zdravijoj ishrani i “preliva” se na širi koncept očuvanja planete gde je važno i potrebno shvatiti da nismo sami, jedini i dovoljni. Na svakodnevnom nivou, to znači više zdravijih proizvoda na biljnoj bazi, integralnih i onih sa manje šećera i soli. Uz to, i veću konzumaciju održivijih proizvoda – onih koji su manje štetni po planetu, ostavljaju manje posledica – poput namirnica koje potiču iz održivih praksi uzgoja i čiji sertifikati predstavljaju potvrdu odgovornog odnosa u cilju zaštite životne sredine. Sve to treba da bude podržano otvorenom komunikacijom i informisanjem svih aktera društva.
Zašto je ovde važan Lidl?
Zato što će u okviru osvešćene ishrane delovati na tri polja: obezbediće širu ponudu zdravijih namirnica, kao i ponudu održivih proizvoda uz visok stepen kvaliteta i bezbednosti hrane, kao i transparentnom komunikacijom pružiti podršku potrošačima na putu ka kvalitetnijem načinu ishrane.
Ovu temu možete pratiti web na adresi: HRANA ZA BOLJE SUTRA
Lidl o osvešćenoj ishrani – Hrana za bolje sutra
Kao jedan od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Evropi, Lidl Srbija prepoznaje svoj uticaj u pogledu načina ishrane kod ljudi i odgovorno se ponaša po pitanju zdravlja potrošača i planete. Zato se u okviru svoje strategije Lidl obavezao da će posvećeno raditi na tome da uz transparentnu komunikaciju pruži što širi asortiman ponude zdravijih i održivijih proizvoda.
To znači više zdravijih proizvoda na biljnoj bazi, integralnih i onih sa manje šećera i soli, kao i veća ponuda održivih proizvoda, onih koji su manje štetni po planetu, poput namirnica na bazi biljnih proteina, veganskih proizvoda, kao i organski uzgojenog voća i povrća. Na ovaj način će Lidl svojim potrošačima olakšati donošenje odgovornih odluka prilikom kupovine i time pozitivno uticati na svoj i život drugih ljudi, kao i zaštitu planete.
O Lidlu
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 12.200 prodavnica, kao i više od 220 logističkih centara i skladišta u 31 zemlji sveta. Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 72 prodavnice u 41 gradu širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” već četvrtu godinu zaredom. Dodatno, u nezavisnim istraživanjima, potrošači u Srbiji su Lidl odabrali kao „Izabranu prodavnicu godine“, pečat koji dodeljuje organizacija „Izabran proizvod godine“, dok je na osnovu reprezentativnog uzorka Lidl u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji“ proglašen za „Miljenika potrošača“.
Last edit: 2 meseci 3 nedelja pre by Zarko.
Molimo vas Prijava da se pridružite konverzaciji.